Li-ion baterie od Toyoty

Li-Ion baterie

Unikátní Li-ion řada

Díky nejnovějším výsledkům našeho nepřetržitého inovačního procesu můžeme nabídnout kompletní Toyota řešení napájení, využívající Li-ion baterie vlastní výroby. Ty jsou plně integrované s vozíkem, což přináší další výhody a úspory energie v rámci celé produktové řady našich elektrických vozíků. Tisíce Li-ion vozíků Toyota provozovaných po celé Evropě jsou důkazem, že dokážeme zajistit vysoce kvalitní a bezpečné napájení vaší manipulační techniky.

Pro celou naši produktovou řadu nabízíme plně integrované řešení s Li-ion bateriemi, které kompletujeme v našich závodech podle přísných kvalitativních standardů Toyota TPS.

Naši zákazníci využívají tuto vylepšenou technologii v řadě aplikací již od roku 2014 a s její pomocí dosahují ve svých provozech maximální provozuschopnosti a produktivity.

Časté otázky

Toyota zákazníkům již umí nabídnout komplexní produktovou řadu elektrických vozíků s li-ionový pohonem, tedy:

  • ručně vedené NZV
  • ručně vedené VZV
  • čelní VZV
  • retraky
  • tahače
  • vychystávací vozíky
  • systémové VNA vozíky nebo
  • satelitní poloautomatické vozíky Radioshuttle
  • AGV – plně automatické vozíky

Toyota nedávno představila nový typ modulární li-ionové baterie. Je modulární, což je velmi zajímavé právě pro menší firmy, které dosud o li-ionových bateriích neuvažovaly. V tom spočívá klíčový rozdíl nového řešení. Kapacitu baterie determinuje počet článků a každý zákazník si tak může objednat baterii přesně na míru podle svých požadavků nebo podle potřeb každého provozu.

Další výhodou této koncepce je snadné změna kapacity baterie. Požadavek na přidání nového modulu vyřeší technik Toyoty velmi rychle s naprosto minimálním vlivem na disponibilitu vozíku. V návaznosti na intenzitě provozu se návratnost investice do li-ionových baterií pohybuje již kolem 1,5 roku i méně.

Výroba ve Švédsku (články od firmy Samsung), inteligentní SW, flexibilní – zohledňuje vývoj chemických složení baterií

Baterie přežije stroj.

85% trhu manipulační techniky jsou elektrické stroje, z nichž více než 30% jsou na li-ionech.  Li-ionové baterie mají výrazně vyšší energetickou hustotu, umožňují průběžné dobíjení, se stejnou kapacitou baterie se vykoná více práce.

Téměř nic, jedná se o uzavřený systém, který nepotřebuje žádnou odbornou péči. Tím se zvyšuje bezpečnost provozu, není třeba držet speciální prostor pro péči o baterie.

I_Site (nástroj pro fleet management) má jednu z funkcí, monitoring bateriového hospodářství. Správným dobíjením se zajistí delší životnost baterií – stále se pohybovat kolem 80-70%. Pro snadné používání také Toyota vyvinula pistolový konektor připojení baterie na nabíječ, který zrychluje manipulaci a usnadňuje časté dobíjení baterie.

Tato problematika se týká větších flotil a Toyota v blízké době nabídne řešení v podobě sítě chytrých nabíječů, které jsou paralelně zapojeny, a monitorují hloubku vybití připojeného vozíku a společně koordinují rovnoměrný odběr elektrické energie pomocí odložení startu nabíjení.

Výrazně se snížila pořizovací cena, nyní jsou li-ionové baterie vhodné i pro jednosměnné provozy. Li-onová baterie vs. olověná – cenový rozdíl je pouze o 10 – 15% výše. Navíc generuje další úspory – pouze jedna baterie, bez nabijárny, úspory času díky nulové péči.

Toyota používá NCA (Litium Nickel Cobalt Auluminium Oxide) složení jako nejstabilnější, s nevyšší hustotou, delší životností oproti např. LFP nebo NMC. Modul li-onové baterie je složen z tužkových článků, které jsou vyhodnoceny jako nejbezpečnější varianta proti nárazům a vibracím. Klíčový je BMS (Battery Management System) – software, který hlídá bezpečnost provozu baterie a v případě potřeby vozík odpojí.

Záruční podmínky:​

2 roky plná záruka (mechanické a elektrické komponenty) max. 5000 mth​

Záruka kapacity baterie:*​

  • Do 3 let nebo max. 7000 mth, garance min. 80% kapacity
  • Do 4 let nebo max. 9000 mth, garance min. 80% kapacity ​
  • Do 5 let nebo max. 11000 mth, garance min. 80% kapacity
  • Do 6 let nebo max. 13000 mth, garance min. 70% kapacity 
  • Do 7 let nebo max. 15000 mth, garance min. 60% kapacity​

Pojem RED, který nejlépe reprezentuje li-ionový NZV od Toyoty LWI160, kde je konstrukce vozíku definována velikostí modulárních lionů, které mají vysokou energetickou hustotu, jsou prakticky výkonnější a pro běžné kapacity baterií mohou být i kompaktnější. Vozík je díky menšímu bateriovému uložení menší, má kompaktní šasi – je  kratší, nižší a hlavně lehčí, a tím konkurenceschopnější oproti verzi s olověným akumulátorem​.

Nový kompaktní li-ion modul 50Ah pokrývající aplikace s olověnými akumulátory až do 210Ah. LWI 160 vydrží min. 3 hod. nepřetržitého provozu, což je cca provoz cca 75% aplikací pro nosnost 1,6t.

Toyota Material Handling a její obchodní tým používá kalkulátor potřebné energie a online simulátor baterie na nabíjení na základě struktury práce, dále online Kalkulátor návratnosti investic vs. olověný akumulátor.

Kontaktujte svého obchodníka, ochotně Vám vše odprezentuje.

LWI160

Výhody li-ionových baterií

  • Bez nabíjárny, možnost využít prostor pro skladování
  • Třísměnný provoz s jednou baterií
  • Stačí krátká přestávka pro nabití na další pracovní cykly – cca 15 minut nabíjení představuje 1 hodinu pojezdu a manipulace
  • Lze sledovat i pomocí fleet managementu I_Site
  • Rychlá návratnost
  • Nižší emise CO2
  • Delší životnost (až trojnásobná)
  • Záruka na baterie 7 let s minimální garancí 60 % kapacity baterie
  • Žádná údržba (žádné doplňování vody)
  • 1 vozík – 1 baterie (nejsou potřeba žádné baterie navíc)
  • Větší flexibilita vašich provozů
  • Úspory z dlouhodobé perspektivy
  • Vyšší efektivita

BT Levio LWI160 - Postaveno na Li-ion technologii​

Konstrukce tohoto vozíku je definována velikostí modulárních li-ionů, které mají vysokou energetickou hustotu, jsou prakticky výkonnější a pro běžné kapacity baterií mohou být i kompaktnější. Vozík díky menšímu bateriovému uložení, má kompaktní šasi – je  kratší, nižší a hlavně lehčí.

Snadné manévrování

BT Levio LWI160 je poháněný skladový vozík, který lze použít v široké škále nízkých, středně a vysoce náročných aplikací. 

Ideální pro práci ve stísněných prostorách, jako jsou maloobchodní prodejny, obchody a supermarkety, ale také ideální pro horizontální dopravu, nakládku a vykládku. 

Tento nízkozdvižný vozík má hmotnost pouze 269 kg (včetně baterie 105 Ah) a dokáže snadno přepravovat náklady až do 1,6 tuny na krátké až střední vzdálenosti s rychlostí jízdy až 6 km/h.

Záznam našeho webináře

Technický list

Stáhněte si technický list k bateriovému systému Toyota Li-ion, včetně bezpečnostních postupů při operaci s li-ion bateriemi.

Letáak zásady bezpečné manipulace

Plakát

Pořiďte si do svého provozu plakát Zásady správného a bezpečného zacházení s lithium-iontovými bateriemi a nabíječkami.

Reference

Spojte se s naším specialistou...

Jan Kohák

Ve společnosti TMHCZ Jan působí od roku 2006 na pozici produktového manažera. Má na starosti kompletní sortiment skladové techniky od paletových vozíků až po systémové vozíky VNA.

Rádi byste probrali realizaci ve vašem provozu?

Zanechte na sebe kontakt a my se Vám ozveme.

REGISTRAČNÍ FORMULÁŘ

Děkujeme za registraci!

Těšíme se na Vás 10.11. na Autodromu Most

– Tým Toyota Material Handling

Přednášející

Michal Škaloud

PRODUKTOVÝ MANAŽER

Michal vstoupil do společnosti TMHCZ v r. 2015, odkdy úspěšně zastával pozici manažera pro klíčové zákazníky. Stál u mnoha průlomových obchodních případů a zákaznicky orientovaných logistických řešení napříč portfoliem TMH. Jeho praxe se odvíjela především v technických oborech. Dosavadní úspěchy ho také dovedly k současné erudované pozici produktového manažera pro čelní vozíky značky Toyota.

Přednášející

Josef Hladík

Manažer technické podpory

Josef se věnuje na základě své specializace servisní technické podpoře TMHCZ již od r. 2008. V oblasti přímého poprodejního servisu prošel mnoha dalšími certifikacemi. Pro svou erudovanost od r. 2017 vede tým interních školitelů všech servisních techniků TMHCZ. Josef doplní prezentaci Modulární Li-Iony technickými detaily provozu, servisní a bezpečnostní argumentací Lithium-ionových baterií.

Přednášející

Petr Panáček

Manažer poradenství a tréninku

Ve firmě Petr pracuje od roku 2012, začínal na pozici podpory pro pronájem vozíků. V současné době vede tým a spravuje oblasti: progresivně se rozvíjející oblast Fleet management I_Site, řešení pro bezpečnost provozu zákazníka a školení operátorů manipulační techniky. Ve své prezentaci se zaměří na možnosti fleet managementu pro optimalizaci v oblasti nákladů, produktivity a bezpečnosti, a nabídne nové kombinace služeb pro maximální efekt na straně klienta.

Přednášející

Jan Kohák

Produktový manažer pro skladovou techniku​

Ve společnosti TMHCZ Jan působí od roku 2006 na pozici produktového manažera, kde převzal do své kompetence postupně kompletní sortiment skladové techniky od paletových vozíků až po systémové vozíky VNA. Nezbytnou součástí rozvoje manipulační techniky jsou i nové technologie a tedy i li-ionové baterie. Jan představí nekonvenční přístup Toyoty k řešení li-ionového pohonu, ale i ke konstrukci nových li-ionových vozíků a jak na něm profituje aplikace u klienta.

Přednášející

Zdeněk Karban

Obchodní specialista pro regálová logistická řešení

Zdeněk má velké zkušenosti z regálových aplikací, oboru se věnuje již 20 let. V TMHCZ se specializuje řešení založená na poloautomatickém systému Radioshuttle, nebo na kombinovaná řešení s více regálovými systémy, případně automatizací. Ve své prezentaci na TSA nabídne posluchačům nové řešení, jak intenzifikovat provozní i skladové úložiště zásob s vyšší formou manipulace. Výsledkem je skokově zvýšená efektivita skladového prostoru.

Přednášející

Aleš Hušek

Automation & Racking manažer

Pan Aleš Hušek je zkušený logistik se širokým záběrem odborných znalostí moderní intralogistiky. Pro společnost Toyota Material Handling CZ pracuje 17 let, vede tým Logistických řešení TMHCZ se specializací na automatizaci a regálová řešení. Aleš je vyhledávaný analytik, který realizuje systémová řešení manipulace nových i stávajících provozů klientů TMHCZ. S týmem automatizace mají již na svém kontě provozy z oblasti automotive, potravinářství a průmyslové výroby. I díky jemu patří Česká republika mezi přední hráče v použití AGV ve střední a východní Evropě.